banner-slider

  • Pierwsze zdjęcie Toruńskich Wodociągów
  • Drugie zdjęcie Toruńskich Wodociągów

Jak załatwić sprawę?

UWAGA!!!

Opisany poniżej tryb postępowania nie dotyczy Klientów, którzy występują o podłączenie do sieci kanalizacyjnej wybudowanej w ramach Projektu ISPA/FS.

W tym przypadku opis postępowania przedstawiono w artykule


Aby podłączyć się do sieci wodno-kanalizacyjnej należy:
  1. Wypełnić wniosek o wydanie warunków technicznych. Formularz można pobrać (kliknij tutaj) lub otrzymać w BOK-u.
  2. Załączyć do wniosku wydruk z mapynumerycznej do celów opiniodawczych w skali 1:500 w dwóch egzemplarzach (mapę można uzyskać w Urzędzie Miasta Torunia – Wydział Geodezji i Kartografii).
  3. Złożyć wniosek wraz z załącznikami w BOK-u lub przesłać pocztą na adres Spółki.
    • Biuro Obsługi Klienta (BOK)
    • Toruń, ul. Rybaki 31-35
    • Godziny pracy BOK:
      • wtorek: 7.00-17.00
      • poniedziałek, środa-piątek: 7.00-15.00

    Warunki techniczne zostaną wydane przez Toruńskie Wodociągi w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku (daty wpływu do Spółki).


  4. Po otrzymaniu warunków technicznych podłączenia do sieci wod-kan, należy zlecić projektantowi z odpowiednimi uprawnieniami wykonanie projektu budowlanego przyłącza wodociągowego/kanalizacyjnego. Projekt budowlany przyłącza powinien zawierać:
    • część opisową:
      • opis techniczny
      • aktualne warunki techniczne wydane przez gestora sieci oraz właściciela lub zarządzającego terenem, na którym zlokalizowana jest sieć wodno-kanalizacyjna
      • aktualną opinię Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej
      • określony stan prawny na trasie projektowanego uzbrojenia oraz uzgodnienia ze wszystkimi właścicielami nieruchomości (działek), po których będzie przebiegało przyłącze wodno-kanalizacyjne
      • zgodę wszystkich współwłaścicieli nieruchomości (jeśli jest więcej niż jeden), do której są projektowane przyłącza
      • inne dokumenty wymienione w Prawie Budowlanym
    • część rysunkową
      • dla przyłącza wody
        • mapę zasadniczą z zaznaczoną kolorem trasą przyłącza wody
        • rzut piwnic (przyziemia) lub rysunek studni wodomierzowej z lokalizacją wodomierza
        • profil przyłącza wodociągowego
        • ewentualne inne rysunki wynikające z potrzeb wykonawstwa przyłącza
      • dla przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej
        • mapę zasadniczą z zaznaczoną kolorem trasą przyłącza
        • profil kanalizacji
        • rysunek studni rewizyjnej lub inspekcyjnej
        • inne rysunki wynikające z potrzeb wykonawstwa przyłącza

  5. Następnie, z gotowym projektem w dwóch egzemplarzach, należy zgłosić się ponownie do BOK-u Toruńskich Wodociągów i wypełnić wniosek o uzgodnienie projektu budowlanego(pobierz formularz) lub otrzymać w BOK-u.

    Termin uzgodnienia dokumentacji technicznej wynosi do 30 dni od daty złożenia wniosku.


  6. Po otrzymaniu uzgodnienia projektu budowlanego, należy pozyskać wykonawcę z odpowiednimi uprawnieniami, który wykona prace budowlane oraz wypełnić zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robótbudowlanych (pobierz formularz) lub otrzymać w BOK-u.

    Termin realizacji: jeżeli w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku Inwestor nie otrzyma sprzeciwu z Toruńskich Wodociągów, może przystąpić do realizacji budowy przyłącza (brak sprzeciwu jest równoznaczny ze zgodą na przyłączenie do sieci).


  7. Kolejny krok:
    • w przypadku przyłącza wodociągowego

      to złożenie w Toruńskich Wodociągach wniosku o wykonanie włączenia w sieć wodociągową, dokonanie odbioru końcowego, zamontowanie wodomierza (pobierz formularz) lub otrzymać w BOK-u.

    • w przypadku przyłącza kanalizacyjnego

      to złożenie w Toruńskich Wodociągach – wniosku o dokonanie odbioru końcowego przyłącza kanalizacyjnego – odpowiedni formularz można pobrać ze strony internetowej (pobierz formularz) lub otrzymać w BOK-u.


    Na odbiór końcowy należy przygotować następujące dokumenty:

    • inwentaryzację geodezyjną powykonawczą
    • dokumentację powykonawczą
    • protokoły z płukania i dezynfekcji przewodu (dot. przyłącza wodociągowego)

    Terminy realizacji (tj. wykonania włączenia, dokonania odbioru końcowego oraz zamontowania wodomierza) zostaną uzgodnione z Klientem telefonicznie, przez odpowiednie służby Toruńskich Wodociągów.(tj. wykonania włączenia, dokonania odbioru końcowego oraz zamontowania wodomierza) zostaną uzgodnione z Klientem telefonicznie, przez odpowiednie służby Toruńskich Wodociągów.

    Za czynności związane z odbiorami zostaną pobrane opłaty według cennika dostępnego w BOK-u oraz na stronie internetowej S

    Za czynności związane z odbiorami zostaną pobrane opłaty według cennika dostępnego w BOK-u oraz na stronie internetowej.

    Faktura(ry) za usługę zostanie przesłana na adres odbiorcy.


    Uwaga!!!

    Odbiór częściowy przyłącza jest przeprowadzany w stanie odkrytym, natomiast odbiór końcowy po jego zasypaniu i doprowadzeniu terenu do stanu pierwotnego. Po dokonanym odbiorze końcowym i zamontowaniu wodomierza zostanie przekazana Państwu Umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków (pocztą, w BOK-u lub przez Inspektora ds. odbiorów)

Zgodnie z Ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz.U.06.123.858) dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie pisemnej umowy zawartej między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym a odbiorcą usług.


W celu zawarcia umowy należy:
  1. Wystosować do Toruńskich Wodociągów Sp. z o.o. pismo z prośbą o zawarcie umowy lub wypełnić formularz (formularz do pobrania).

    W piśmie prosimy podać następujące dane:

    • w przypadku osób fizycznych
      • imię i nazwisko
      • adres zamieszkania/adres korespondencyjny
      • adres punktu, którego umowa ma dotyczyć
      • nr dowodu osobistego
      • nr PESEL
      • planowany pobór wody w miesiącu (w m3)
      • Do pisma należy załączyć kopię aktu notarialnego lub innego dokumentu potwierdzającego prawo do nieruchomości
    • w przypadku osób prawnych - podmiotów gospodarczych
      • nazwa podmiotu
      • adres korespondencyjny
      • adres punktu, którego umowa ma dotyczyć
      • miejsce rejestracji i nr KRS
      • nr NIP
      • nr REGON
      • w przypadku spółek z o.o. - wysokość kapitału zakładowego
  2. Powyższe pismo można:
    • przesłać pocztą na adres:
      • Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o.
      • 87-100 Toruń
      • ul. Rybaki 31-35
      Po wpłynięciu Państwa pisma do Spółki, Dział Sprzedaży przygotuje dwa egzemplarze umowy, które zostaną przesłane do Państwa z prośbą o ich podpisanie i odesłanie jednego egzemplarza na adres Spółki.

    • przynieść osobiście do Biura Obsługi Klienta, gdzie na miejscu zostanie przygotowana i podpisana odpowiednia umowa
      • Biuro Obsługi Klienta
      • 87-100 Toruń
      • ul. Rybaki 31-35
      • godziny pracy:
        • wtorek: 7.00-17.00
        • poniedziałek, środa-piątek: 7.00-15.00

Wzory umów na stronie internetowej
  • Wzór nr 1 umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków (pobierz plik) dla:

    • indywidualnych odbiorców (domki jednorodzinne, budynki wielorodzinne)
    • odbiorcy dużego i małego przemysłu (odbiorcy prowadzący działalność gospodarczą)
    • innych pozostałych odbiorców (urzędy, szkoły, uczelnie, wojsko itp.)
    • małe spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe
indywidualnych odbiorców (domki jednorodzinne, budynki wielorodzinne),
• odbiorcy dużego i małego przemysłu (odbiorcy prowadzący działalność gospodarczą),
• innych pozostałych odbiorców (urzędy, szkoły, uczelnie, wojsko itp.),
• małe spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe,

Wzór nr 2 – wariantowe rozwiązanie rozliczeń na podstawie wodomierza głównego, wodomierza podlicznika, wodomierza głównego pomniejszonego w skazania wodomierza podlicznika,

Wzór nr 3 – rozliczenia na podstawie wodomierza głównego, a w przypadku zarejestrowanych podliczników po uwzględnieniu ich wskazań – dla wielomieszkaniówki,

Wzór nr 4 – umowa o zaopatrzenie w wodę,

Wzór nr 5 – umowa na odprowadzanie ścieków,

Wzór nr 6 – umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków – po spełnieniu kryteriów art. 6 ust.6 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków – podlicznik,

Wzór nr 7 – umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków dla właścicieli lub zarządców budynków wielolokalowych - po spełnieniu kryteriów art. 6 ust.6 ustawy
o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków – wodomierz główny,

Wzór nr 9 – umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków dla różnych odbiorców rozliczanych na podstawie wskazań wodomierza podlicznika na sieci wewnętrznej oraz różnica pomiędzy wskazaniami wodomierza głównego (rozliczeniowego), a wodomierzami podlicznikami - po spełnieniu kryteriów art. 6 ust.
6 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.

JAK ZAMONTOWAĆ WODOMIERZ PODLICZNIK (NA PODLEWANIE OGRODU)
PODSTAWOWE WYMAGANIA TECHNICZNE RUR, KSZTAŁTEK I OBIEKTÓW STAWIANE NOWOPROJEKTOWANYM UKŁADOM KANALIZACJI SANITARNEJ

Pozostałe formularze związane z załatwianiem spraw w Toruńskich Wodociągach są dostępne na podstronie BOK -> Formularze.


BIURO OBSŁUGI KLIENTA

przy ul. Rybaki 31-35 (wejście od ulicy) czynne:

  • wtorek: 7.00-17.00
  • poniedziałek, środa-piątek: 7.00-15.00

 

  • wpłaty za wodę i ścieki
  • zawieranie umów na dostawę wody tel. 56 658 64 27
  • regulacja zadłużenia:
  • rozliczenia i reklamacje tel. 56 658 64 77
  • sprawy dotyczące przyłączy, wodomierzy itp. tel. 56 658 64 72
  • udzielanie informacji:
    • telefonicznie - numery j/w
    • mailowo - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

KASA

przy ul. Rybaki 31-35 (wejście od ulicy) czynna:

  • wtorek: 7.00-16.30
  • poniedziałek, środa-piątek: 7.00-14.30

 

POGOTOWIE WODOCIĄGOWO-KANALIZACYJNE

czynne całą dobę pod numerami:

 

Pogotowie wodociągowo-kanalizacyjne przyjmuje interwencje w sprachach:

  • awarii sieci wodociągowej
  • wystąpienia braków wody
  • wystąpienia brudnej wody
  • awarii sieci kanalizacyjnej
  • zapchań przyłączy kanalizacyjnych

 

Klienci chcący się dowiedzieć o stanie załatwiania swojej sprawy mogą to uczynić:

  • kontaktując się pod nr tel 56 658 65 00
  • kontaktując się na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.