Jak załatwić sprawę?
UWAGA!!!
Opisany poniżej tryb postępowania nie dotyczy Klientów, którzy występują o podłączenie do sieci kanalizacyjnej wybudowanej w ramach Projektu ISPA/FS.
W tym przypadku opis postępowania przedstawiono w artykule
Aby podłączyć się do sieci wodno-kanalizacyjnej należy:
- Wypełnić wniosek o wydanie warunków technicznych. Formularz można pobrać (kliknij tutaj) lub otrzymać w BOK-u.
- Załączyć do wniosku wydruk z mapynumerycznej do celów opiniodawczych w skali 1:500 w dwóch egzemplarzach (mapę można uzyskać w Urzędzie Miasta Torunia – Wydział Geodezji i Kartografii).
-
Złożyć wniosek wraz z załącznikami w BOK-u lub przesłać pocztą na adres
Spółki.
- Biuro Obsługi Klienta (BOK)
- Toruń, ul. Rybaki 31-35
- Godziny pracy BOK:
- wtorek: 7.00-17.00
- poniedziałek, środa-piątek: 7.00-15.00
Warunki techniczne zostaną wydane przez Toruńskie Wodociągi w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku (daty wpływu do Spółki).
-
Po otrzymaniu warunków technicznych podłączenia do sieci wod-kan, należy zlecić
projektantowi z odpowiednimi uprawnieniami wykonanie projektu budowlanego
przyłącza wodociągowego/kanalizacyjnego. Projekt budowlany przyłącza
powinien zawierać:
- część opisową:
- opis techniczny
- aktualne warunki techniczne wydane przez gestora sieci oraz właściciela lub zarządzającego terenem, na którym zlokalizowana jest sieć wodno-kanalizacyjna
- aktualną opinię Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej
- określony stan prawny na trasie projektowanego uzbrojenia oraz uzgodnienia ze wszystkimi właścicielami nieruchomości (działek), po których będzie przebiegało przyłącze wodno-kanalizacyjne
- zgodę wszystkich współwłaścicieli nieruchomości (jeśli jest więcej niż jeden), do której są projektowane przyłącza
- inne dokumenty wymienione w Prawie Budowlanym
- część rysunkową
- dla przyłącza wody
- mapę zasadniczą z zaznaczoną kolorem trasą przyłącza wody
- rzut piwnic (przyziemia) lub rysunek studni wodomierzowej z lokalizacją wodomierza
- profil przyłącza wodociągowego
- ewentualne inne rysunki wynikające z potrzeb wykonawstwa przyłącza
- dla przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej
- mapę zasadniczą z zaznaczoną kolorem trasą przyłącza
- profil kanalizacji
- rysunek studni rewizyjnej lub inspekcyjnej
- inne rysunki wynikające z potrzeb wykonawstwa przyłącza
- dla przyłącza wody
- część opisową:
-
Następnie, z gotowym projektem w dwóch egzemplarzach, należy zgłosić się ponownie do BOK-u Toruńskich Wodociągów i wypełnić wniosek o uzgodnienie projektu budowlanego(pobierz formularz) lub otrzymać w BOK-u.
Termin uzgodnienia dokumentacji technicznej wynosi do 30 dni od daty złożenia wniosku.
-
Po otrzymaniu uzgodnienia projektu budowlanego, należy pozyskać wykonawcę z odpowiednimi uprawnieniami, który wykona prace budowlane oraz wypełnić zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robótbudowlanych (pobierz formularz) lub otrzymać w BOK-u.
Termin realizacji: jeżeli w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku Inwestor nie otrzyma sprzeciwu z Toruńskich Wodociągów, może przystąpić do realizacji budowy przyłącza (brak sprzeciwu jest równoznaczny ze zgodą na przyłączenie do sieci).
-
Kolejny krok:
-
w przypadku przyłącza wodociągowego
to złożenie w Toruńskich Wodociągach wniosku o wykonanie włączenia w sieć wodociągową, dokonanie odbioru końcowego, zamontowanie wodomierza (pobierz formularz) lub otrzymać w BOK-u.
-
w przypadku przyłącza kanalizacyjnego
to złożenie w Toruńskich Wodociągach – wniosku o dokonanie odbioru końcowego przyłącza kanalizacyjnego – odpowiedni formularz można pobrać ze strony internetowej (pobierz formularz) lub otrzymać w BOK-u.
Na odbiór końcowy należy przygotować następujące dokumenty:
- inwentaryzację geodezyjną powykonawczą
- dokumentację powykonawczą
- protokoły z płukania i dezynfekcji przewodu (dot. przyłącza wodociągowego)
Terminy realizacji (tj. wykonania włączenia, dokonania odbioru końcowego oraz zamontowania wodomierza) zostaną uzgodnione z Klientem telefonicznie, przez odpowiednie służby Toruńskich Wodociągów.(tj. wykonania włączenia, dokonania odbioru końcowego oraz zamontowania wodomierza) zostaną uzgodnione z Klientem telefonicznie, przez odpowiednie służby Toruńskich Wodociągów.
Za czynności związane z odbiorami zostaną pobrane opłaty według cennika dostępnego w BOK-u oraz na stronie internetowej S
Za czynności związane z odbiorami zostaną pobrane opłaty według cennika dostępnego w BOK-u oraz na stronie internetowej.
Faktura(ry) za usługę zostanie przesłana na adres odbiorcy.
Uwaga!!!
Odbiór częściowy przyłącza jest przeprowadzany w stanie odkrytym, natomiast odbiór końcowy po jego zasypaniu i doprowadzeniu terenu do stanu pierwotnego. Po dokonanym odbiorze końcowym i zamontowaniu wodomierza zostanie przekazana Państwu Umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków (pocztą, w BOK-u lub przez Inspektora ds. odbiorów)
-
Zgodnie z Ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz.U.06.123.858) dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie pisemnej umowy zawartej między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym a odbiorcą usług.
W celu zawarcia umowy należy:
-
Wystosować do Toruńskich Wodociągów Sp. z o.o. pismo z prośbą o zawarcie umowy lub wypełnić formularz (formularz do pobrania).
W piśmie prosimy podać następujące dane:
- w przypadku osób fizycznych
- imię i nazwisko
- adres zamieszkania/adres korespondencyjny
- adres punktu, którego umowa ma dotyczyć
- nr dowodu osobistego
- nr PESEL
- planowany pobór wody w miesiącu (w m3)
- Do pisma należy załączyć kopię aktu notarialnego lub innego dokumentu potwierdzającego prawo do nieruchomości
- w przypadku osób prawnych - podmiotów gospodarczych
- nazwa podmiotu
- adres korespondencyjny
- adres punktu, którego umowa ma dotyczyć
- miejsce rejestracji i nr KRS
- nr NIP
- nr REGON
- w przypadku spółek z o.o. - wysokość kapitału zakładowego
- w przypadku osób fizycznych
- Powyższe pismo można:
- przesłać pocztą na adres:
- Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o.
- 87-100 Toruń
- ul. Rybaki 31-35
-
przynieść osobiście do Biura Obsługi Klienta, gdzie na miejscu zostanie przygotowana i podpisana
odpowiednia umowa
- Biuro Obsługi Klienta
- 87-100 Toruń
- ul. Rybaki 31-35
- godziny pracy:
- wtorek: 7.00-17.00
- poniedziałek, środa-piątek: 7.00-15.00
- przesłać pocztą na adres:
Wzory umów na stronie internetowej
Wzór nr 1 umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków (pobierz plik) dla:
- indywidualnych odbiorców (domki jednorodzinne, budynki wielorodzinne)
- odbiorcy dużego i małego przemysłu (odbiorcy prowadzący działalność gospodarczą)
- innych pozostałych odbiorców (urzędy, szkoły, uczelnie, wojsko itp.)
- małe spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe
• odbiorcy dużego i małego przemysłu (odbiorcy prowadzący działalność gospodarczą),
• innych pozostałych odbiorców (urzędy, szkoły, uczelnie, wojsko itp.),
• małe spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe,
Wzór nr 2 – wariantowe rozwiązanie rozliczeń na podstawie wodomierza głównego, wodomierza podlicznika, wodomierza głównego pomniejszonego w skazania wodomierza podlicznika,
Wzór nr 3 – rozliczenia na podstawie wodomierza głównego, a w przypadku zarejestrowanych podliczników po uwzględnieniu ich wskazań – dla wielomieszkaniówki,
Wzór nr 4 – umowa o zaopatrzenie w wodę,
Wzór nr 5 – umowa na odprowadzanie ścieków,
Wzór nr 6 – umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków – po spełnieniu kryteriów art. 6 ust.6 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków – podlicznik,
Wzór nr 7 – umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków dla właścicieli lub zarządców budynków wielolokalowych - po spełnieniu kryteriów art. 6 ust.6 ustawy
o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków – wodomierz główny,
Wzór nr 9 – umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków dla różnych odbiorców rozliczanych na podstawie wskazań wodomierza podlicznika na sieci wewnętrznej oraz różnica pomiędzy wskazaniami wodomierza głównego (rozliczeniowego), a wodomierzami podlicznikami - po spełnieniu kryteriów art. 6 ust.
6 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.
Pozostałe formularze związane z załatwianiem spraw w Toruńskich Wodociągach są dostępne na podstronie BOK -> Formularze.
BIURO OBSŁUGI KLIENTA
przy ul. Rybaki 31-35 (wejście od ulicy) czynne:
- wtorek: 7.00-17.00
- poniedziałek, środa-piątek: 7.00-15.00
- wpłaty za wodę i ścieki
- zawieranie umów na dostawę wody tel. 56 658 64 27
- regulacja zadłużenia:
- rozliczenia i reklamacje tel. 56 658 64 77
- sprawy dotyczące przyłączy, wodomierzy itp. tel. 56 658 64 72
- udzielanie informacji:
- telefonicznie - numery j/w
- mailowo - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
KASA
przy ul. Rybaki 31-35 (wejście od ulicy) czynna:
- wtorek: 7.00-16.30
- poniedziałek, środa-piątek: 7.00-14.30
POGOTOWIE WODOCIĄGOWO-KANALIZACYJNE
czynne całą dobę pod numerami:
Pogotowie wodociągowo-kanalizacyjne przyjmuje interwencje w sprachach:
- awarii sieci wodociągowej
- wystąpienia braków wody
- wystąpienia brudnej wody
- awarii sieci kanalizacyjnej
- zapchań przyłączy kanalizacyjnych
Klienci chcący się dowiedzieć o stanie załatwiania swojej sprawy mogą to uczynić:
- kontaktując się pod nr tel 56 658 65 00
- kontaktując się na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.