Przypominamy o zasadach rozliczeń za podlewanie ogródków
Ogólne informacje dot. zasad rozliczania ilości odprowadzanych ścieków
w przypadku przeznaczenia wody do utrzymywania terenów zielonych (podlewania ogrodu)
Niezbędne jest zatem wykonanie instalacji do podlewania ogrodu z oddzielnym opomiarowaniem ilości bezpowrotnie zużytej na ten cel wody.
- sprawdzenie poprawności montażu oraz oplombowanie podlicznika ogrodowego dokonywane jest na pisemny wniosek Odbiorcy usług (dostępny w Biurze Obsługi Klienta Spółki Toruńskie Wodociągi ul. Rybaki 31/35 w Toruniu oraz na naszej stronie internetowej),
- odpłatność za odbiór techniczny i oplombowanie podlicznika ogrodowego ustalana jest zgodnie z obowiązującym cennikiem usług (dostępnym na naszej stronie internetowej),
- zestaw wodomierzowy powinien składać się z wodomierza i zaworu odcinającego oraz jeżeli przepisy prawa wymagają, zaworu antyskażeniowego, zgodnie z wymaganiami dla przepływów zwrotnych, określonymi w Polskiej Normie dotyczącej projektowania instalacji wodociągowych,
- podlicznik powinien być zamontowany na wewnętrznej instalacji wodociągowej przeznaczonej do podlewania ogrodu, za wodomierzem głównym, w budynku, w optymalnej odległości za ścianą, za którą znajduje się zawór czerpalny do podlewania ogrodu, lub w studni wodomierzowej zlokalizowanej na terenie ogrodu,
- instalacja do podlewania ogrodu na odcinku od podlicznika do punktu czerpalnego (w budynku) winna być możliwie najkrótsza i widoczna na całym odcinku,
- dostęp do wodomierza powinien być bezpieczny i swobodny,
- niedozwolone jest wykonywanie odgałęzień lub montowanie punktów czerpalnych na odcinku instalacji między wodomierzem a zewnętrznym zaworem czerpalnym do podlewania ogrodu, takie instalacje wykluczają uwzględnianie w rozliczeniach wskazań przedmiotowego podlicznika,
- woda mierzona przez podlicznik ogrodowy może być przeznaczona wyłącznie do celu podlewania ogrodu, bezpowrotnie zużyta wyłącznie do podlewania terenów zielonych i nie może być odprowadzana do sieci kanalizacyjnej,
- wodomierz powinien być legalny, posiadać ważną cechę legalizacji, o średnicy dobranej odpowiednio do zużycia wody, zgodnie z dokumentacją techniczną podaną przez producenta.
- w rozliczeniach opłat za odprowadzanie ścieków uwzględnianie będą wyłącznie wskazania podliczników posiadających ważną cechę legalizacji. Okres ważności cechy legalizacji wodomierzy wynosi 5 lat. Legalizacja traci ważność w przypadku uszkodzenia wodomierza, uszkodzenia albo zniszczenia cechy legalizacji lub cechy zabezpieczającej,
- w przypadku utraty ważności cechy legalizacji podlicznika ogrodowego Spółka zaprzestaje wykonywania odczytów i rozliczeń bez odrębnego powiadomienia (informacja o upływie terminu ważności cechy legalizacji wodomierza podlicznika uwidaczniana jest w treści faktur Vat),
- koszty zakupu wodomierza, prac instalacyjnych, ewentualnej naprawy licznika, legalizacji wodomierza (co 5 lat), ponosi Odbiorca usług,
- odczyty i rozliczenia podlicznika ogrodowego dokonywane są po zawarciu ze Spółką stosownej umowy,
- ilość zużytej wody, wykorzystywanej do utrzymywania terenów zielonych (podlewania ogrodu) uwzględnia się w rozliczeniach wyłącznie w okresie wegetacji roślin w ogrodzie tj. od marca do września lub od kwietnia do października (zależnie od okresu obrachunkowego dla dwumiesięcznego cyklu rozliczeń). W pozostałym okresie podliczniki ogrodowe będą odczytywane i rozliczane wyłącznie na wniosek Odbiorcy usług,
- doradzamy, aby decyzję o montażu wodomierza podlicznika do podlewania terenów zielonych podjąć po analizie do rzeczywistych potrzeb w zakresie podlewania zieleni i kosztów związanych z wykonaniem instalacji, utrzymaniem instalacji wraz z wodomierzem, odbioru technicznego, plombowania licznika, opłat abonamentowych za odczyt i rozliczanie wodomierza rejestrującego ilości bezpowrotnie zużytej wody, zakup, montaż i ewentualną naprawę wodomierza oraz obowiązkową legalizację licznika co 5 lat. Nakłady związane z utrzymaniem i rozliczaniem podlicznika ogrodowego powinny być niższe od wartości uzyskanej bonifikaty opłat za odprowadzanie ścieków.
Dodatkowych wyjaśnień udzielają pracownicy Biura Obsługi Klienta naszej Spółki, w dni robocze od 7.00 do 15.00, we wtorki od 7.00 do 17.00, tel. 56 658 64 72 lub 56 658 64 77.